Monday, April 25, 2011

semangat yang hilang


hari-hari ku menjadi semakin malas.. makin lemah longlai makin tak bermakna dengan hidupan harian yang semakin bosan. kerja yang bertimbun tak tahu mana dulu yang ingin disempurnakan. kerja yang diberi agak-agaknya da berapa hari da tertangguh..

sikap mereka yang disekeliling semakin dingin buat aku hilang semangat. dan kata-kata hikmah yang dulu aku pegang aku makin ketepikan. aku mula tidak percaya dengan butir bicara dan janji yang mereka taburkan.

aku harap sinar yang aku dapat sebentar tadi bakal bawa aku ke sinar dan kehidupan yang baru dan lebih menarik. walaupun aku masih keliru dan begitu sayang dengan tempat jejak ku hari-hari sepanjang setahun ni.. aku harus buat keputusan. bak kata seorang sahabat. " kau perlu keluar dari comfort zone kau"

betul katanya. aku terlalu takut untuk memulakan suatu perjalanan yang baru. aku takut tersalah pilih. takut gagal. takut aku tidak mampu memikul tanggungjawab yang bakal aku pikul. aku terlalu lama hidup dalam dunia aku sendiri. sendirian tampa berkongsi kannya dengan sesiapa.. tampa berkongsi dengan rakan, kekasih mahupun mereka yang sedarah dengan ku.

aku kne mula melangkah keluar dari comfort zone aku. aku perlu cuba dan tidak berpatah kembali. impian aku terlampau besar tampa berkongsi dengan sesiapa bukan kah itu sugguh menyedihkan.

No comments:

Followers