Wednesday, September 12, 2012

New Chapter





Its being long time since my last update.. mencari kesesuaian dalam dunia perkejaan memang sukar. Lagi kalau tinggal dekat town kecil yang menawarkan gaji yang hanya mampu menampung keperluan dan kehendak sendiri sahaja. Sedangkan waktu kau habis diperhambahan dengan waktu berkerja. Bila masa ingin membalas budi parents yang dah berhabis duit menghantar kau ke menara gading.

Kini aku punya masa untuk diri sendiri. Mungkin kerana kejaya yang sah mengamalkan hak pekerja. Selepas berpindah ke kota raya. Walaupun banyak baik buruknya, aku kini semakin dapat menyesuaikan diri.

Peluang baru ni bagai satu rahmat dariNYA. Seminggu sebelum puasa aku dapat satu panggilan mengejutkan. Yang menawarkan aku pekejaan yang sealiran dengan bidang yang dulunya aku study. 

Panggilan yang tak disangka kerana resume nye dah aku hantar setahun setenggah yang lepas..
Dalam tempoh semingu dari tarikh panggilan aku dah start dengan kehidupan baru dikota raya. Allah bagai permudahkan segala. Masa aku interview kebetulan ada member yang free boleh ambil aku di stasion lrt ke pejabat. Kemudian aku dapat rumah sewa melalui online sahaja. Than kebetulan rumah sewa dekat dengan rakan sekolah lama. Semua bagai sangat mudah. bagai dirancang dengan teliti.

Mungkin semuanya telah dirancang sepenuhnya oleh NYA….

kini bermula chapter baru dalam hidup aku...

No comments:

Followers