Thursday, September 13, 2012

Selangkah bertatih





Dalam usia cam ni agak kelakar kalau aku bagi tahu semua yang aku baru ingin belajar berpasangan. Merelakan hati dimiliki oleh seseorang lelaki. Bagi ku bercinta adalah suatu tiket untuk membenarkan lelaki itu menyakiti hati sigadis.. atau sebaliknye… memang aku hindari kehidupan berpasangan dan sangat selesa bersendirian. Masalahnya sampai bila la kan aku nak pangkah dunia percintaan ni.. umor pon da meningkat.. nak kata cantik pon tak sekali. So apesal lak nak demand sangat.

Nak dijadi kan cerita. Hati ini telah pun ditawan oleh seseorang. Tapi dengan keegoan aku yang menebal seperti dulu. Aku belum tahu berapa lamakan perhubungan ini akan berpanjangan. Terlampau banyak yang aku perlu belajar dalam bab ini. Bagaikan budak tadika yang baru mengenali ABC.

Mungkin bagus jugak dapat long distant relationship ni.. mungkin beri aku peluang untuk belajar bersabar dan campak ego ini untuk digunakan dalam hal lain. Tapi some ego aku perlu pegang kuat agar aku tidak mudah hanyut dalam godaan. Maruah dan air muka keluarga perlu dijaga.

Harap hubungan ni akan berakhir dengan indah… J

No comments:

Followers