Saturday, August 21, 2010

my first day and first time kerja

hari ni da masuk hari kedua aku kerja selepas almost setahun gak la mengangor.. erm lebih kurang la.. cz aku ade je kje.. tapi part time kat kedai tudung.. akak tokei kedai tudung tu mintak tolong..

owh.. keje pe yg aku dapat tu ek.. hehe.. kje biase je.. kerani serbanika.. bukan kedai serbanika ye makcik pakcik.. ceh2.. yer la bukan ape.. company tu tak de sistem dia kerani.. dia acc10.. dia manager.. semua same.. bos dia pon sempoi je..

aku g interview kje tu ari khamis lepas. nampak iklannye kat jobmalaysia. than sembang2 gan second bos dia.. pas tu trus dia tnye.. keh nk start rini pn boleh.. hah?? yeyepon kasi la esok ke kan.. so ak start next day nye.. jumaat tu smua staff dia bz.. de event nk kne handle.. so ak terkapai2 la kat opis sambil buat kje aku gune microsoft access yg ak x penah blaja gune pon sebelom ni. adeh.. jenuh aku tekan sana tekan sini.. hehe.. esok cuti nk blaja tutorial access online la.. so isnin senang la ak nk buat kje aku.. lagi2 ni la first time aku kerja dlm opis.. cuak babe..

pengalaman firs tday aku...
part paling sengal delah bile jawab call.. si pemangil: 'hazs tlg pangil athar'
aku: erm korang siape ye yg namenye azhar?? (muke blur)
saksi kejadian 1: athar ko kut..
athar: dgan muke blur ambil call tu dr aku
aku time tu da trsipu2 malu.. bangang.. nasib x de sape yg terbahak2 kat situ.

kejadian ke2
hazs akak nk kne g opis ag satu.. nah kunci.. kang tutup kan opis yer.. adoi.. aku da la first day sini tngal kan ak sorg2... dah soh tutup opis.. x takut ke opis ni licin next day nye.. hahaha... ok2.. ni ok ag.. tutup opis pe dehal der..

tp yg malangnye time aku sorg2 tu la ramai no yg datang mintak petunjuk arah.. nak hantar barang la.. adoi.. da la ak x dapat ape2 tunjuk aja hendle opis pagi tu.. ' sory yer sir. staff yang handle ni x de.. and bla2.. adoi...

paling kantoi bile NST call.. tnye time n tempat tuk event ari sabtu.. aku blur cz satu butir pasal event tu ak x di beri tau.. cit.. rase cam orang bongok tul time tu..

tp yg cool nye staff sane baik2 and cool.. kat sykt ni.. dr bos ke pekerje smua lingkungan 30an kebawah.. kebetulan time aku nk tutup opis si aiman balik opis ambik barang.. so dia yg tlg aku tutup opis. and dlm smua staff dia yg banyak kali cam nak teggur and sembang gan aku.. and tak lupe jugak.. dia pon yg ensem dlm opis tu.. hahahaha ;P

time aku dok sowang2 kat opis tu.. ni la kje aku.. selain aku on9 fb eh..eh salah.. buat kerja..ehehehe


No comments:

Followers