Monday, July 5, 2010

kerunsingan yang tak dapat dibantu

macam senang je dia berkongsi cerita. macam ape yang dia lakukan bukan suatu kesalahan yg besar. aku paham dia bukan lah sama agama dengan aku. tp dia merlakukan nya dengan gadis seagama dengan aku itu bukan suatu yang aku setuju. walaupun aku tak setuju bukan aku bermaksud untuk menghina dan mencaci. cuma aku tak memuji.

dia menyuarakan yang dia dalam dilema. kerana seorang tak teruna telah terlanjur dengan seorang dara. dah telanjur.. tiada jalan untuk berpatah balik kawan. kini kau sebersalah kan. aku tau.. aku faham. abang sigadis merupakan sahabatnya. takut-takut diketahui dan akan dicincang sampai mati.

dia begitu rungsing sampai memilih jalan akhir untuk memutuskan perhubungan dengan sigadis. loh kau da tau buat kawan sila la tanggung. aku kat sini tak menyokong serta membangkang. aku juga x mengunakan emosi untuk berkata-kata.

dia memerlukan pendapat aku. dan aku cuba membantu. tp akhirnya aku menemui jalan buntu. kerana perlakuan dia ini bukan suatu yang pernah wujud dalam kamus hidup aku. dan sememangnya aku menyangkal dan diminta dijauhkan dr segala kejadian begitu.





No comments:

Followers